PERSBERICHT: De vakbeweging tijdens de bezetting in de 2e wereldoorlog

Op donderdag, 5 maart 2020 van 15.45 tot 18.45 uur organiseert de werkgroep Twente van de Stichting Vrienden van de Historie van de Vakbeweging (VHV) een themabijeenkomst in OYFO Techniekmuseum in Hengelo, Industriestraat 9.

Het thema is “De vakbeweging tijdens de bezetting in de 2e wereldoorlog.

Inleiders zijn: Willem Jelle Berg, voormalig lid van het dagelijks bestuur van CNV Vakcentrale. Hij zal vooral ingaan op de landelijke situatie. Henk Grooters, lid van de VHV-werkgroep Twente, zal de Twentse situatie toelichten. Na de inleidingen zal er voldoende gelegenheid zijn voor discussie onder leiding van het werkgroep lid Gerrit Stemerding.

2020 is het jaar waarin 75 jaar bevrijding wordt gevierd. De VHV-werkgroep wil in deze themabijeenkomst stilstaan bij de landelijke en de Twentse rol van de vakbeweging. Na afloop wordt er soep en een broodje aangeboden. De bijeenkomst is voor iedereen toegankelijk na aanmelding via het mailadres fam-boer@home.nl (vóór 27 februari a.s.). Graag in de mail ook aangeven of u wel/niet gebruik maakt van de broodmaaltijd. Er zijn slechts 70 plaatsen beschikbaar.

Oyfo Techniekmuseum is goed bereikbaar per trein (ca. 5 minuten lopen vanaf NS-station Hengelo (uitgang achterzijde). Betaald parkeren is slechts beperkt beschikbaar.

Graag nodigen wij u uit aanwezig te zijn bij deze bijeenkomst en dit bericht als vooraankondiging op te nemen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ondergetekende fam-boer@home.nl

Twente, 7 februari 2020.

Dick Boer

Voorzitter VHV-werkgroep Twente

Stichting Vrienden van de Historie van de Vakbeweging

Deze bijeenkomst van FNV en CNV is mede mogelijk gemaakt door Thales Nederland.

Bron: Stichting Vrienden van de Historie van de Vakbeweging